Bijvoedingforum Forumindex
FAQ  Profiel  Log in om je privéberichten te bekijken  Gebruikersgroepen  Gebruikerslijst  Zoeken  Registreren  Inloggen
Welcome
Welkom op het bijvoedingforum.

Je bekijkt dit forum als gast en kunt daarom niet alle functies gebruiken en alle forums lezen. Door nu in te loggen of je als deelnemer te registreren krijg je volledige toegang tot alle forums en functies, kun je je vragen stellen en anderen helpen bij het vinden van antwoorden. Je kunt als je dat wilt met andere deelnemers privé mailen via persoonlijke berichten, meedoen met polls en bijlagen uploaden. Registreer je nu!! Registratie is makkelijk, veilig en gratis. Na registratie moet je account eerst door het forumbeheer worden geactiveerd.
Als je met plezier het forum bezoekt vragen we je waardering te tonen door het doen van een kleine donatie via de PayPal-knop op het portaal, zodat we het forum reclamevrij kunnen houden en ervoor te zorgen dat er altijd een deskundige aanwezig is om op je vragen te antwoorden.

weet niet of het hier hoort, maar't moet me effe van't hart

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Bijvoedingforum Forumindex -> discussie  discussie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ellenh

BerichtGeplaatst: Ma Aug 04, 2008 5:54 pm    Onderwerp: weet niet of het hier hoort, maar't moet me effe van't hart Reageren met citaat

Hoi!

de nederlanders kunnen hier wat doen over de cb's,...
Mag ik effe over kind en gezin?

We zijn er allebei, de papa en ik, van overtuigd dat we met de rapleymethode willen starten. Voor de moment is onze zoon 4 maanden en krijgt hij nog steeds alleen bv

Vandaag werden we voor vaccinatie op k&g verwacht en ik had me al voorbereid op de vraag: en fruitpap? groentenpap?
Toen ik daarop antwoordde dat we de rapleymethode zouden proberen een verwijtend gezicht,....
Het feit dat ik nog alleen bv geef en niet eens kan zeggen HOE VAAK op 24u hij dan drinkt, dat kon ze nog net verwerken, maar nu,...

Hij ging vanalles te kort komen, hij kon toch nog niet zelf eten op 6 maand? Hij zou stikken in de brokken want knabbelen kan hij dan nog niet.
MEt twee boeken over groenten en fruitpapjes stuurde ze ons heen. Ik moest die maar eens goed lezen,...

Nu zit ik er dus een beetje door,...
Weet dat ik hiermee ook op't bijvoedingsforum terecht kan en dat ga ik zeker doen, maar had hier zowat m'n vaste stek en wou jullie toch ook effe vragen wat jullie hiervan denken

zijn er hier belgen online die dit ook ervaren hebben? Of net niet?

alvast bedankt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ikke

BerichtGeplaatst: Ma Aug 04, 2008 8:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Hier net hetzelfde probleem gehad.
Ik kreeg allereerst het verwijt dat ons zoontje te dik werd en dus moest ik volgens K&G minderen met BV en starten met bijvoeding.
Toen ik zei dat ik dat helemaal niet van plan was en dat BV n.b. volgens hun eigen richtlijnen de eerste 6 maanden super belangrijk is kreeg ik een soortgelijke reactie : ik deed wat ik wou maar het maakte mij blijkbaar een slechte moeder en mijn zoontje zou daar de dupe van zijn.
Als ik dan ook nog begon over stukjes geven vanaf 6 maanden en vegetarische voeding was het hek helemaal van de dam...

Ik ben daarna naar mijn huisarts gegaan en zij steunde me volledig. Gelukkig want ik zat er toen ook een beetje door Smile
Sindsdien ga ik enkel bij de huisarts op controle met ons zoontje, hij is nu 16 maanden en nog steeds te dik Smile Hij snoept echter nooit, heeft uiteindelijk 9 maanden BV gehad (door omstandigheden kon ik niet langer geven), vanaf 6 maanden Rapley en ziet er mij heel gelukkig uit.

Ik ben heel blij dat ik njet heb gezegd tegen K&G. Ondertussen zijn wij in verwachting van een tweede kindje en daarmee gaan ze mij bij K&G niet zien! Mijn huisarts heeft ook een weegschaal en een meter en die vaccinaties geeft ze véél beter.

Hopleijk heb je er iets aan, je bent in elk geval niet alleen met je problemen met K&G!
Terug naar boven
Heidi

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2008 11:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo

Ik woon ook in Belgie. Het is een keuze om naar K&G te gaan, geen verplichting. Een huisarts kan ook de nodige opvolgingen doen.
Ikzelf heb alleen de gehoortest laten doen bij huisbezoek door K&G. Vaccinaties, wegen en meten doe ik bij de huisarts.

Ik weet dat ik na ieder bezoek bij K&G ook steeds zou gaan twijfelen zijn. Mijn zoontje zouden ze zeker te dik vinden.

Mijn zoontje heeft tot zijn 6 maanden enkel BV gekregen en daarna stukjes groenten en fruit. Nu is hij 8 maanden en 2 weken. Ik weet dat zelfs bij K&G er bureaus zijn die pro Rapley zijn. Het hangt er een beetje vanaf waar je toevallig terecht komt. Ik weet ook dat K&G een creche heeft waar ze de Rapley-methode testen. Wel benieuwd wat ze er van zullen vinden.

Ga gewoon rustig verder met BV en over 2 maanden kun je beginnen met bijvoeding op de manier dat jij dat wilt.

Groetjes
Terug naar boven
Ellenh

BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2008 1:32 pm    Onderwerp: dankjewel! Reageren met citaat

Ik doe gewoon verder ze!
maar ben eigenlijk beetje boos dat ze je zo ongerust maken,... waar is dat voor nodig??
Bij een tweede kindje gaan we denk ik ook niet meer naar K&G maar naar de huisarts.

Toch gek dat ze een chreche hebben waar ze het testen, maar dat die verpleegster tegenover mij er nog NOOIT van gehoord had??? Dat gaat mijn verstand te boven,...zucht

In't ziekenhuis had ik ookal zoiets ervaren,... ik werk met mentaal gehandicapten en wist dus dat er voor kindjes met down nu speciale groeiboekjes zijn, met aangepaste curves, want die mannekes vielen altijd uit de boot.
Daar had die mevrouw ook nog nooit van gehoord,... dat snap ik dus echt niet se,...

maar soit, zoontje groeit en bloeit!
dat is het voornaamste toch?!
Terug naar boven
krijo

BerichtGeplaatst: Vr Sep 26, 2008 10:48 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi,

'k Lees dit wat laat maar 'k wil toch ook even reageren: ik ben ook Belgische en heb eigenlijk niet zo'n slechte ervaringen met het consultatiebureau van K&G.
't Is te zeggen: ze hebben me eigenlijk nooit zo 'gecontroleerd' tot wanneer ik bv gaf (28 maand), hoeveel ik dit gaf, op welke manier ik bijvoeding gaf enzovoort. Ze bekeken m'n zoontje, zagen dat het goed zat en verder geen commentaar. De belangrijke punten in zijn ontwikkeling controleerden ze wel, ze vroegen of hij goed at enzo maar gingen niet erg in op details tenzij ik vragen had. Tibe heeft met z'n gewicht ook lang juist iets boven de curve gezeten maar schijnbaar zat daar niemand mee in.

Voor sommige ouders zou deze aanpak vermoedelijk juist een nadeel zijn, alleszins, voor mij werkte dit wel goed: ik kon voor de metingen, vaccinaties en bepaalde controles naar K&G maar werd verder met rust gelaten. Ik ben het ook absoluut niet eens met alles wat ze zeggen, maar sprak er gewoon niet over en deed altijd m'n ding Wink Om maar te zeggen dat je ook - door compromissen weliswaar - soms wèl nuttig van hun diensten gebruik kan maken.

Kristel mv Tibe (2,5) en 23 weken zwanger

ps Als ze me bij het tweede ooit strenger proberen te controleren, laat ik duidelijk horen dat dit voor mij echt niet hoeft en anders ga ik ook nietmeer hoor - maar laat je niet opjutten!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Bijvoedingforum Forumindex -> discussie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1   

Ga naar: