Geplaatst: Di Jul 22, 2008 10:07 pm Onderwerp: Boek 'Borst tot Boterham" van Stefan Kleintjes
Ik weet niet precies waar ik de vraag moet plaatsen, dus moderators, verplaats maar als ik fout zit;
maar had een vraag aan Stefan Kleintjes; mag dat hier?
ik heb je boek, waar ik heeeel blij mee ben, eindelijk alle waardevolle info in 1 boek...
(ik had je al gezegd dat ik je antwoorden uitprint en in t boek plak hahaha)
Maar goed, mijn vraag....
wat ik alleen mis in dit boek is wat meer info over de Rapley Methode.
Vanuit dit forum en het borstvoedingsforum begrijp ik dat je een enorme voorstander bent van deze methode,
en dat was ook een van de belangrijkste redenen waarom ik het boek heb aangeschaft.
Toch staat er maar heel weinig in over deze methode en ook dingen waar je als 'beginner' op moet letten....
waarom is dat?
Aan de andere kant is het natuurlijk superluxe dat je hier je vragen kunt stellen en bij welk boek heb je dat nog tegenwoordig?
Groetjes Rita
Moved: Di Jul 22, 2008 10:18 pm by bijvoedingsbeheer From vraag en antwoord - de eerste maanden bijvoeding to documenten en artikelen
stefankleintjes kinderdietist
Geplaatst: Wo Jul 23, 2008 9:12 am Onderwerp:
dag rita, natuurlijk mag je me hier een vraag stellen
ik snap wat je bedoelt, maar ik heb de uitgever nog niet zover dat ik het boek kan herschrijven
dat lukt gewoon niet 1-2-3!
ik hoop niet dat je je bekocht voelt, en aan de andere kant: dat wat er wel in staat ie hopelijk toch wel waardevol voor je?
Hallo Stefan,
bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag..
en nee ik voel me niet bekocht met je boek hoor,
er staat heel veel info in waar ik naar zocht en dat heb ik nu in 1 boek gevonden.
Het eerste deel spreekt me heel erg aan (de dagmenu's zijn niet erg aan mij besteed)
maar ik moet zeggen dat het heel fijn en vrouwvriendelijk geschreven is.
De link die je me geeft, is precies de info die ik zocht. Ik print t gewoon uit en plak het in mijn boek, is daarbij het hele boek compleet, want dit artikel is echt zo waardevol.
Op het consultatiebureau hier hebben ze me gevraagd wat duidelijke info over Rapley te geven aangezien veel moeders het er over hebben en zij op internet heel veel negatieve dingen over Rapley hebben gevonden.
Ik ben dus van plan dit artikel op http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/blw/nederlands.html
voor het CB uit te printen.
Als je het boek toch ooit gaat herschrijven.. heb ik nog wel nog een ideetje om toe te voegen (en misschien hebben andere moeders dat ook) Als ik te vrijpostig ben moet je t zeggen hoor!
Maar ik zou er nog iets inzetten dat als je met Rapley begint je een aantal maanden de tijd hebt om dit in te voeren. Want ik zie diverse moeders de Rapley methode staken na 7 of 8 maanden omdat 'Ie niets binnenkrijgt"
Terwijl ik op dit forum als antwoord van een lact.kundige heb gekregen dat het 1e jaar BV genoeg is. Dus je kind komt niets te kort aan voedingstoffen als je in de 10 maand nog met t eten smijt hahaha,...
Dit te weten geeft mij al weer veel minder stress want ik heb echt de tijd om voedsel te introduceren.
Maar goed, het is maar een ideetje
Nogmaals bedankt voor je reactie,
Groetjes
Rita
Geplaatst: Zo Okt 05, 2008 2:59 pm Onderwerp: boek gespot in Antwerpen
Leuk hoor, loop ik een dagje in Antwerpen zie ik niet alleen eten voor de kleintjes maar ook het borstvoedingsboek
In de "standaard boekhandel", wat een grote winkel was dat
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum